sadsad x
asdasd

Formda ve Zinde

01 Ekim 2019
Dolu dolu bir yaz tatilini geride bıraktık. Tatil dönemleri genellikle bol menülü sofralardan geçiyor. Yılın her döneminde form tutmak bir düzen haline gelse de uzun tatillerde bu çokta mümkün olmayabilir. Hamur işlerinden kızartmalara, tatlılardan, asitli ve bol kalorili içeceklere, et yemeklerinden, düzensiz uyku ve hareketsizliğe kadar tüm rutin farklılaşıyor.
Dolayısıyla yaz mevsiminden sonbahara geçişte tartıda bir kaç kilo fazla görmek çok olası bir ihtimal. Bazen rutin yaşama dönüş kendiliğinden düzene girmenize yardımcı olabilir. Tatil alışkanlıklarını geride bırakırken zorlananlardan ancak acilen form tutmak isteyenlerdenseniz bildiğimiz ancak zamanla unuttuğumuz bir kaç bilgiyi hatırlamakta fayda var. Alınan kilolar düzenli bir programla açlık hissi olmadan ve sadece bir kaç detaya dikkat ederek rahatça ve zamanla verilebilir.
Beslenme uzmanlarının detoks için her zaman ve yoğunlukla dikkat çektikleri konu bol su tüketimi. Vücutta biriken toksinlerden arınmak için günde 2,5 - 3 litre su mutlaka listenin başında olmalı. Bol suyun yanı sıra çeşitli bitkisel çaylarla detoks sürecinde hem keyifli hem de çeşitli damak tadı yaratabilirsiniz. Bu dönemde yapılacak en doğru adım asitli ve şekerli içeceklerden olabildiğince uzaklaşmaktır. Zaman zaman bal ,tarçın ya da zencefille tatlandırılmış yeşil çay ve kiraz sapı çayı bu yolda en iyi destekçiniz olabilir. Bol bol tüketilecek meyve ve sebze bu sü-reçte önemli bir diğer unsur. Çeşitli salatalar, şeker oranı az olan meyveler, zey-tinyağlı ya da haşlanmış sebze, tavuk , balık gibi oldukça çeşitli bir menü cesaret vermeye yeter de artar nitelikte. Bol lifli gıdalar sindirim sistemini de rahatlattığından dolayı kendinizi daha hafif ve zinde hissetmenizi sağlayacaktır. Yoğurt ya da yoğurdun en keyifli hali olan cacık ara öğünler için iyi bir alternatif olabilir. Detoks döneminde baklagiller ve bol tahıllı ekmeklerden uzak durmanız gerekebilir.
Detoks sürecinde menülerin evde oluşturulması kalori ve damak tadı kontrolünü elinizde tutmanızı sağlar. Çok zorunlu ise kesinlikle fast food restoranlarından uzak durarak, ev yemekleri olan mekanlar tercih edilebilir. Tatil sonrasında alınan bir kaç kiloyu vermek ve daha zinde hissetmek adına sporu günlük plana dahil edebilirsiniz. Hafif tempolu sabah yürüyüşleri güne keyifli bir başlangıç için en iyi seçenekler arasında görünüyor
T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.